100318

Nu mina vänner, ska jag bjuda upp till dans. När jag gick i årskurs nio hade vi ett stort projekt under större delen av sista terminen. Boken om mig. En samling om oss själva, med vissa obligatoriska kapitel. Vid denna tid var jag inte särskilt inspirerad. Mycket att tänka på. Så. De sista dagarna innan inlämningsdatumet satt jag uppe halva nätterna. Mamma hjälpte mig med några texter och pappa servade med te och mackor. Slutresultatet blev superbra och jag fick MVG med tre ords beskrivning. Välgjort, personligt, genomarbetat. Tack, Bosse. Det sista kapitlet heter Om tio år, vad gör jag då? Sjukt mycket som stämmer! Har ändrat ordflödet lite. Helpdesk.

Om tio år hoppas jag att jag har hunnit med en hel del. Jag önskar att jag då bland annat har varit och tågluffat i Europa, båtluffat i Grekland och varit reseledare utomlands. Plus att jag även har studerat och bott i ett varmare land i ungefär ett år. Tågluff i Europa, check. Båtluff i Grekland, check. Studerat utomlads, räknas Piteå?

Men just exakt nu, fast om tio år, hoppas jag att jag har hittat min drömkille. En lång, mörk och snygg man, och vi bor tillsammans i ett litet hus. Huset vi bor i har jag ritat och inrett eftersom att jag är en känd inredningsarkitekt. Jag designar även möbler och är också känd på det området. Vårt hem är ganska litet, har många höga fönster, vinklar och vrår. Det är målat rött med en blå dörr eller gult med en grön dörr. Lång och snygg man, check. Dock inte mörk. Litet hus, absolut check. Höga fönster, vinklar och vrår, lite check. Huga. Rosa med en svart dörr.

Utanför härligheten har vi en stor trädgård där vår lilla dotter ofta leker. Där växer mycket blommor och träd. Jag har inte bestämt var vi bor men det är i Sverige. Kanske rent utav på Öland eller så bor vi kvar här uppe i norrlands djupa och mörka skogar. Ingen trädgård att skryta med, och ingen dotter heller. Men en gropig gräsmatta, ett prodcerande jordgubbsland och en underbar son. Norrlands djupa skogar, naturligtvis.

En parentes. Undra varför jag preciserat fasadfärg och ytterdörr? Inte kunde jag väl ana att jag skulla hamna i en dörrfabrik? Mysko.


Kommentarer
Postat av: Regissören till videobloggen

Men hallå?? Du är ju känd vidobloggare i samarbete med mig!

Roligt inlägg, kul att rapporten fanns kvar!!

2010-03-18 @ 19:49:57
URL: http://nanahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0