100317



Under förmiddagen har jag agerat Bingo Rimér. Dock har mitt objekt inte bestått av ett ett gäng silikonimpregnerade blondiner med checka toppar som visar mer än de värmer. Nej, mitt objekt har såklart varit Levi. Han skötte sig bra. Nu för tiden så ler han och skrattar om man säger tut-tut med lite barnslig icke-vuxen röst och trycker på näsan. Eller om man leker lite med tutten runt munnen. Och så har han hittat sina händer. De åker in i munnen de gånger tutten inte är tillgänglig. Livsfarligt. Så. Poserna kan jag inte klaga på. Men min insats som fotograf är däremot katastrofal. Varför kan jag aldrig lära mig när jag ska använda blixt? Hur svårt kan det vara? Och fokus? Får jag till en bra bild så är det bara ren tur, aldrig skicklighet. Otroligt irriterande. Alla pics som såg utmärkta ut på den lilla kameraskärmen är i verkligheten korniga, suddiga och saknar sting. Trist. Därför bjuder jag på en från gårdagen. Inget skratt, men dock en tutte. Och ett fint ljus.

Jag skulle vilja ha några riktigt fina bilder på vår guldklimp. Av någon som kan detta lite bättre än jag. Typ av en legitimerad fotograf, om det nu finns. Som inte är hutlös dyr. Ett brev från danielphoto fanns i postlådan idag. Fantastiskt fina bilder men till pris av en mindre månadslön. Ovärt.


Kommentarer
Postat av: Lina Vikberg

Jag vet en riktigt duktigt fotograf, min kompis Anna Eman som just startat eget. I min smak tar hon superfina och störtsköna bilder! Kolla in några smakprov på hennes blogg: http://husetvidkullbacken.blogspot.com/



Om du vill ha hennes nummer är det bara att höra av sig!

Kram Lina

2010-03-17 @ 22:04:59
Postat av: Anna

Men Lina! Så sjukt läskigt! Jag var in på hennes blogg för tidigare ikväll och kikade på bilderna på ursöta Harry. Har tidigare sett att hon fotat er också. Jag tycker hon tar superfina! Enkla och personliga. Tar gärna hennes nummer!

2010-03-17 @ 22:07:42
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: The Queen of nutty

Det är bra att du tränar Levi att förstå humor. Han behöver en liten lugn inkörsport innan vi släpper lös allt. Tut-tut är en bra början.

2010-03-18 @ 11:50:28
URL: http://nanahope.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0