100317

På förmiddagen ringde Adela från sykursen och önskade en visning av Levi. Vi drog dit en sväng och underverket, för dagen klädd i en retro utstyrsel, vandrade i olika famnar hos vana damer med flinka fingrar. Vilken kreativitet bland kvinnorna! När jag blir uppåt åren hoppas jag att jag också har kvar viljan att skapa. Nu kanske inte lapptäcksteknik är mitt kall, men det finns ju andra intressen som kan tänkas bli aktuella. Som kaffe. Kanske kan starta en kaffeakademi? En munskänkarklubb där det mals bönor från fjärran länder. Och där hemliga recept finns. Ja, det låter trevligt.

När jag tänker efter. Viljan att skapa. Viljan finns men inte alltid förutsättningarna. Jag hade en plan med min föräldraledighet. Planen var (eller är?) att bli kreativ och driftig. Att klura ut den perfekta affärsidéen och börja rodda. För det finns faktiskt idéer, om nu någon tvivlade. Kanske tiden är inne att ta tag i det hela på riktigt? Kanske, kanske inte. Kanske, kanske inte.


Kommentarer
Postat av: Videobloggar'n

Men hallå? Var är hatinlägget?? Jag har ju fixat ett öppet mål till dig, sätt den i krysset nu!!

Vill du nu bli kreativ så har jag en idé: VIDEOBLOGGA!! Mohahaha

2010-03-17 @ 21:20:29
URL: http://nanahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0