100312

Levi är just nu exemplarisk. Han sover fortfarande. Allt som allt har han sovit i över 12 timmar men undantag för käk då och då. Inte illa. Tror han laddar för eftermiddagen när vi ska ta en tripp till Polardörren. Så många människor där som bara pratar, latjar och surrar. Han samlar väl energi för att orka med... Ska bli jättekul att träffa mina homies. Inte för att jag längtar tillbaka till jobbet. För det gör jag inte. Däremot längtar jag efter känslan av produktivitet. Att jag utfört något, bidragit till kassan. Det längtar jag efter. För att försöka minnas hur det kändes drog jag till återvinningsstationen igår. Kastade en hel del skit och kände mig som världes supermiljömänniska. Efter det pantade jag burkar och kom upp till en summa mindre än en trist hundralapp. Men dock ett bidrag till kassan... Förresten. Under tiden jag sprang mellan alla behållare för batterier, kartong och plast så kom jag på en kanonidé. Varför får man inte pant på allt man sorterar? Vore sjukt smart och dessutom lockande för alla slönissar som kastar allt i samma behållare oavsett innehåll. Typ 50 öre för en glasflaska, några kronor per kilo papper... Grymt smart. Kanske ska kontakta Center-Maud och be henne skita i rasta-hund-så-får-du-göra-avdrag-projektet och satsa på detta isället. Briljant. Förresten, när jag ändå har henne på tråden kanske jag kan övertala henne att införa en ny container avsedd för pälsdjur? Humor. Förlåt. Kunde inte låta bli.


Kommentarer
Postat av: Agneta Olofsson

Du är en smart människa Anna, men skulle du kunna se på mig när du kastar Hulda i conteinern. Fy vad jag skulle gråta och Ella skulle hålla en rättegång med dig. Det är med glimten i ögat jag säger det och jag accepterar dina känslor för pälsdjur, med all respekt min vän. Iaf smarta ideer du har.Du är en härlig människa och svårt att inte älska dig. Kram från svärmor. Måste dessutom säga LÄNGTAR EFTER LEVI!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-03-12 @ 12:10:07
Postat av: Elvis

Hej Anna. Jag har löss och min matte vill kasta bort mig...vart är den nya containern? Hon letar på hitta.se men den finns inte. Kan jag få bo hos dig nästa vecka då Matte o Husse är borta? Du behöver bara ge mig en plastspruta med gift en gång så skall alla mina kryp tydligen dö..eller så slänger du mig i Mauds container...typiskt! Längtar till du får en Jämthund i mordagspresent av din man. Då har jag en kompis att hälsa på!!!! Kram Lössbeklädda Elvis Ps. Känner en som får jakthundsvalpar lagom till din första morsdag, YES!

2010-03-12 @ 12:46:47
Postat av: Johanna

Anna dina metoder påminner om Tyskland på 40-talet... HAHAHAHA du bygger det fjärde riket, hundfritt (och kattfritt om Johan får vara med och bestämma), mer kaffe till folket och Beaver-Maud for president... Du e lika sjuk som jag, så skönt att vi är två galenpannor i denna mentalt friska värld!!

2010-03-12 @ 15:45:49
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Madelene

Jag har hört talas om sådanadär "sovande" bebisar. Men intalar mig fortfarande att det bara är en myt;-D Och det finns många sätt att vara produktiv i hemmet också. Nu kan du bli en expert i köket och laga exotiska avancerade rätter, baka fantastiska bakverk, och ägna dig åt att inreda hemmet till perfektion. Eller så kan du börja sticka eller virka kanske, om du nu har tålamod till det. Ja du ser, endast fantasin sätter gränser;-)))

Kram!

2010-03-16 @ 06:53:34
URL: http://valleria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0