100130




Byggmästaren blev klar med vårt lilla projekt i onsdags. Blev finfint! Vi är supernöjda. Kan verkligen rekommendera Emil Söderstens Bygg om det är så att någon behöver hjälp av en kunnig snickare. Nu funderar jag på hur jag på bästa sätt kan utnyttja trappen och avsatsen vid balkongen till något vettigt. Jag vill göra det till en arbetsplats. Om än liten.

Jag har redan den fina vita arbetsstationen från IKEAs PS-kollektion. Check. Till den vill jag ha en bra (ok, snygg) arbetsstol. Har sett denna modell men med buntad sits och rygg. Kan ju inte vara så svårt att fixa för den händige. Eller? Ett stort fönster ska ersätta den minimala balkongen som inte fyller någon funktion. Det innebär att det blir ett fint ljusinsläpp precis vid avsatsen. Helst skulle jag naturligtvis också vilka slipa trappen och golven på övervåningen. Men, det är inte aktuellt. För att markera mitt lilla kontor skulle en ljusgrå heltäckningsmatta rama in det hela. Ytan är inte större än kanske två kvadrat, men det är bättre än ingenting. Sist men inte minst skulle jag unna mig det fina tyget från Marimekko som jag nämnt tidigare. Rapporten är rätt stor, så den skulle kunna lysa upp den nya väggen som äntligen är utan garderober. Hurra, jag är sannerligen inte dålig på att vara kreativ. Det trista är bara att det är så långt bort, så innan det är tapetserat och klart har jag hittat på andra idéer. Men tanken är god och det är det viktiga.


Kommentarer
Postat av: Agneta Olofsson

Härligt Anna att du är så kreativ, du inspirerar nog andra att sätta igång. Mig t ex. Heltäckningsmatta på golvet mot trappan måste bli mysigt att kliva på. Bra ide tycker jag.

2010-01-30 @ 13:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0