100129

Vilken rantardag! Bagerivisning och trevliga människor på förmiddagen. Nostalgi! Ibland längtar jag verkligen tillbaka till räkningen, packborden och gemenskapen. Arbetsuppgifterna i sig är väl inget för en atomklyvare men det finns en särskild känsla människorna emellan som åtminstonde jag inte har upplevet varken före eller efter. Speciellt på något vis. Tycker jag.

Efter rundvandringen i brödfabriken, morsning på gamla kollegor och magvisning drog jag vidare till Muskus där jag träffade familjen Nilsson och senare Lisa och Maja. Mycket trevligt! Maja har blivit så stor och knatar runt i gåstolen som aldrig förr. Hennes söta små tänder lyser kritvita när hon ler och hela ansiktet strålar som solen. Jag må vara partisk, men ett sötare flickebarn får man leta efter. Land och rike runt, tror jag minsann. En liten guldklimp av finaste karat. Älskade barn!

Nu väntar soffhäng, lite tittande på den platta skärmen och intag av diverse onyttigheter. Fredagsmys, som det kallas i folkmun!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0