100127

Igår såg jag Icas senaste reklam som bygger på Gina Tricots dito. Funderade. Vinnaren i reklamen är ju egentligen inte Ica utan Gina Tricot eftersom, åtminstone min hjärna, direkt kopplar scenerna och musiken till klädmärket. Att Ica-kortet firar 20 år blir för mig sekundärt. Hmm... Det borde ju betyda att det är Gina som tjänar på det hela projektet, inte Ica, eftersom mitt undermedvetande kopplar likheterna till Gina, trots att skärmen visar allt annat än plagg för 149 kr. Ica blir alltså sekundärt. Å andra sidan snappade jag ju också upp att Icas budskap om medlemskortet. Så det kanske är en win-win-situation ändå. Vad vet jag. Jag är bara en simpel soffliggare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0