100127



Har ju glömt att visa de fina champagneglasen som vi fått i present av Lena! När jag och Johan slog ihop våra bohag så hade han påbörjat en imponerande samling av fina ting. En hel servis av Rörstrands serie Rim i en ljus, blågrå ton. Tallrikar, assietter, skålar i olika storlekar, uppläggningsfat... Ett dussin av varje sort (förutom uppläggningsfat såklart, och skål modell större). Fantastiskt vackert och tidlöst! Jag som trodde att det var kvinnans lott i förhållandet. Men inte det! Min beslutsångest har gjort att jag aldrig börjat samla på kvalitetsproslin, vilket nu i efterhand blev helt rätt eftersom det är onödigt att ha två uppsättningar.

Förutom porslin så kom han även med en påbörjad samling vin- och ölglas av serien Select från Boda Nova. Supernygga, enkla och utan krusiduller. Precis som jag vill ha det. Vinglas har trillat in då och då vid olika bemäkelsedagar så nu har vi ett dussin. Perfekt. Denna information snappade finurliga Lena upp så i present fick vi fyra champagneglas ur samma serie. Helt fantastiskt vackra! Se och njut! Tyvärr har vi inte invigt dem än, det blir längre fram...

Kommentarer
Postat av: Marie

Sluta blogga, börja jogga!

Upp och hoppa, ingen måtta,

andas in och andas ut,

skräm nu genast ut vår Krut!!



Jag vill ju vinna pris juh...

2010-01-27 @ 12:07:22
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0