100125

Finns det liv på andra planeter? Nej, jag tror inte det. Inte liv i form av människor. Håller på att sätta frukostbuffén i halsen när jag läser Aftonbladet och rubriken Aliens kan vara fientligt inställda. Men please! Jag dör av skratt och ironi.

Astronomen Marek Kukula berättar i artikeln att Konsekvenserna av en kontakt behöver inte bli det vi hoppas på. Vi måste engagera FN och regeringar i de här diskussionerna. Hallå? Var är världen påväg? Engagera ett fredsorgan och världens regeringar för att diskutera hur en negativ kontakt med annat liv kan te sig? Gode värld. Låt oss satsa tid och pengar på viktigare projekt.

Slutklämmen är också bra. Vissa forskare är förbryllade över att vi inte fått några meddelanden tillbaka – trots att människan har skickat tv- och radiosignaler under det senaste århundradet. Märkligt. Välkommen till verkligheten.


Kommentarer
Postat av: Johanna von schaate

Igår hade Aftonbladet en artikel vars rubrik på löpet löd: "Vi är ansvariga för kalsongbomben" och så var det en bild på Usama Bin Ladin. Då spann min hjärna iväg till en annan sorts kalsongbomb orsakad av explosiva diarréer, för hög andel gasbildande grönsaker i kosten osv. Mycket roligare kalsongbomb... Men kanske inte för den som sköter tvätten!!

2010-01-25 @ 07:48:54
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, helt rätt!

2010-01-25 @ 08:38:51
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0