100117

Jag har just gjort något moget. Nämligen skaffat en ny mail. Jag kommer ihåg min första. Jag var hemma hos Sandra, en tjej som jag gått i samma klass som från födelse till högstadiet. På en ranglig, buntad datastol satt jag och försökte hitta på en fyndig adress. Provade med olika namn från Lejonkungen, typ [email protected]. För den som inte kommer ihåg så var Zazu en lojal näshornsfågel och rådgivare till Mufasa, Simbas far. Fråga mig inte varför jag ville kopplas samman med denna karaktär. Men så var det.

Efter den bedrövliga starten i hotmail-världen bytte jag så småningom till [email protected]. Varför? Jo. Olle kallades för Olle Bull och då blev jag automatiskt Anna Kaka. Och påhittig som jag var under 1990-talet, insåg jag att det sista a:et i kaka inte behövdes eftersom snabela:et ersatte det hela. Klockrent.

Några år senare kändes det lite pinsamt att lämna ut min fikainspirerande mail. Då bytte jag till [email protected]. Kändes trendigt att blanda boksäver och siffror, och yahoo.com var då en snabb och effektiv sökmotor (sökmotor, notera ålderdomen i ordet). Den har jag haft tills idag men har nu alltså ersatts av [email protected]. Abstrakt och tidlöst. Och är fortfarande fyndig, trots otaliga år sedan näshornsfåglens tid. Dock har jag svårt att tro att dagens mail i inboxen kan överträffa de som skickades från och till [email protected]. Those were the days!


Kommentarer
Postat av: Marie

Haha, ja det var tider det..så mycket svammel men ack så roligt:) Numera har jag [email protected] skriv mig ett mail med blinkande vykort;)

2010-01-18 @ 07:13:53
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Anna

Vykort från bluemountain.com? :)

2010-01-18 @ 08:18:42
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0