100114

Nu har merparten från vår föräldragrupp klämt ut sina små. Nu senast Ida som fick sitt lilla underverk igår eller idag. Alla har fått flickor. Undra vad statistiken säger om vi två som är kvar? Trots att jag pratar om barnet som att det vore en pojke, tror jag innerst inne att det är en liten flicka. En Lilly.

Hittade Johans Mitt första år igår och kunden inte motstå att göra några jämförelser oss emellan. Här snackar vi fysiska skillnader som gör att jag vid blotta tanken får ont i mina nedre regioner.

Datum och tid
Johan, 790302, en fredag, kl 14.14
Anna, 830105, en onsdag, kl 08.19

Vikt och längd
Johan, 4 650 g, 54 cm
Jag, 3 360 g, 50 cm

Första leendet
Johan, tre veckor
Jag, fem veckor

Första tanden
Johan, sju månader
Jag, tio månader

Första stegen
Johan, elva månader
Jag, tolv månader

Första ordern
Johan, åtta månader, papp-papp, mamm-mamm. Första tvåordsmening, Dockas bil.
Jag, nio månader, mamm-mamm-mamm. Första fyraordsmening, Jag stoppa pengar där.

Humor, extramaterial
Johans födelseannons kostade 39,20 kr.
En av mina favoritsånger som barn var Dover Calais med Style.

Slutsats. Jag är livrädd för att barnet ska brås på Johans vikinggener så Krut får gärna släkta på mig när det gäller vikt och längd. Lite smidigare så. När det gäller framsteg så har vi varit rätt lika, men Johan oftast före mig. Så där kan Krut anta pappaarvet. Nåväl, nu är ni insatta i vår utveckling som barn. Säkert jätteintressant. Eller så inte. Men jag har inte tvingat er att läsa...

Kommentarer
Postat av: Linda Bergman

Att Johans första leende kom så tidigt å så långt före ditt är ju lite svårt att tro idag;)

2010-01-14 @ 14:17:39
Postat av: Anna

Haha, det har du helt rätt i! :)

2010-01-14 @ 15:18:19
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, det har du helt rätt i! :)

2010-01-14 @ 15:18:30
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Pappan

Kul ni är så roliga.

2010-01-16 @ 14:58:59
Postat av: Linda

Härlig fakta! JAG tycker det är kul att läsa!

Jag har ett förslag, för att hedra dina gamla idoler Style: om det blir en flicka: Gigi Berggren-Olofsson och en pojke: Christer Berggren-Olofsson. Låter det inte vackert? (nä, kanske inte...nåväl, det var ett förslag iallafall)

2010-01-16 @ 21:51:37
Postat av: Cillan

Rolig läsning!

Nu har jag ju bara fått en knoddas men rykten säger att det kvittar hur stor barnet är, det tar lika ont att föda ut 3 kg socker som att föda ut 4,6 kg... :)

2010-01-17 @ 01:24:36
URL: http://cirkuscil.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0