100105

Så var jag hos Linda igår igen. Fortfarande är allt prima liv. Magen växer, SF-måttet ligger på 34 cm och Kruts lilla hjärta pickade på med 132 slag per minut. Nu känns det så tydligt hur barnet ligger, var händerna och fötterna finns. Har läst att rörelserna avtar i slutet av graviditeten. Inte här inte. Funderar på när ungen alls sover. Liv och rörelse nästan jämt. Det är en härlig upplevelse. Försöker att memorera den så att jag inte ska glömma bort när magen inte innehåller något barn längre, utan enbart mage.

Idag kom de fina sängkläderna från Småfolk. Grön botten och gröna små äpplen i genomskärning. Retro. Fint. Inget rysch-pysch och spetskanter. Näe, mer klara färger till folket!


Kommentarer
Postat av: Marie

Haha tyvärr har du fel, för mycket färger kan skapa anarki och folkmord. Jag läste det i illusionerad vetenskap.

2010-01-05 @ 20:15:44
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Anna B

Lillmagen säger jag då! Mitt sf mått med Alicia låg på 38 dom två sista gångerna. Undrar om jag kommer rulla fram den här gången??

2010-01-05 @ 20:22:04
Postat av: Anna

Marie! Du måste ha kikat i ett gammalt ex av en Ding-ding-värld. Inte oväntat... Smaken är olika, minsann :)

2010-01-05 @ 21:51:21
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Anna

Kanske, men det känns gigantisk. Får en aha-upplevelse varje gång jag går förbi en spegel. Men det blir bättre!

2010-01-06 @ 13:18:56
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0