100103

Måste säga att det är ett uselt gensvar till sommarens medeltidsvecka. Ingen har anmält sig, bortsett från Cillan som har gjort det muntligt. Har mina läsare inget intresse för kultur och historia? Eftersom anmälningarna inte direkt har strömmat in har jag gjort ett dreamteam.

Wilfred of Ivanhoe, a knight and son of Cedric the Saxon.
Medeltidsveckans huvudfigur, Mattias. Snabb på att manövrera fordon och skulle se rätt rolig ut i riddarutrustning. Undra hur skölden skulle se ut, kanske en skate?

Cedric the Saxon, Ivanhoe's father.
Här ser jag Erland Åberg framför mig med en peruk i råttfärgad pagefrisyr, ett mässingfärgat diadem och en fotsida cape. Humor.

Rowena, a noble Saxon Lady.
Cillan i sitt långa ljusa hår och blå ögon skulle göra succée som prinsessa. Eftersom hon gillar att pyssla fixar hon snabbt ihop en snygg krona och diverse andra attiraljer.

Aethelstane, last of the Saxon royal line.
Skogsmannen Andreas skulle göra en rolig gestaltning av den ständigt hungrige karaktären.

Wamba, Cedric's loyal Jester.
Berättar alltid historier och skämt så vem passar bättre in än Leif? Tror dock han bör öva upp sin smidighet, men den borde vara i någolunda form till sommaren. 

Isaac of York, the father of Rebecca; a Jewish merchant and money-lender.
Ett wildcard. Vad sägs om Lars Eriksson från Reivoberg? Jag tror han bär på en dold skådespelartalang och han skulle nog spela denne man på ett intressant sätt. 

Rebecca, a Jewish healer, daughter of Isaac of York.
Ulrike passar som hand i handske för denna utmaning. På med en röd klänning och lite guldaccesorarer, så är saken biff!

The Black Knight, King Richard the Lionhearted.
Godhjärtade Assar skulle göra en strålande insats som kung. Äger halva byn när det gäller skog så bara det är underlag nog att utses som kung. Adela kan säkert svänga ihop en mundering.

Prince John, brother of King Richard.
Känner att Jonas Eriksson från Reivoberg skulle kunna göra en minnesvärd insats som denna karaktär. Klädd i en mörk cape med fluffkrage i vitt och svart, och en krona på sitt mörka hår.

Locksley, Robin Hood, an English yeoman.
Johan har utekläder i alla möjliga material och utföranden. Så ett set i grönt med en snitsig fjäderhatt är det enda som behövs. Och lite övning med pilbågen.

Utöver dessa karaktärer behövs några tempelriddare, prinsessor och andra statister. Nå?


Kommentarer
Postat av: Johanna of York upon Cheshire

Har du verkligen tänkt igenom detta? Jag känner att incestkortet är utlagt när du delat ut roller som älskande till två syskon... Nåja det är ju ett Larv så då kanske det går... Vi måste kanske para Ivanhoe med någon annan medeltidssaga, Kanske sagan om ringen? Hobrollerna är vikta till kottarna i stugan, och du kan vara Arwen, jag kan vara Eowyn och så får vi över en massa andra ´roller att placera in våra gäster i...

2010-01-03 @ 20:59:47
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj. Det tänkte jag inte på... Bäst som du säger, att blanda in fler. Jag är helt på din linje. Iaf tycker jag att Erland är roligast. Och Jonas. Undra var hans fluff kommer ifrån? Elakt. Förlåt.

2010-01-03 @ 21:47:04
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Johanna of York upon Cheshire

Hahahahahahahhahhahahahahh I know what you mean... Vi kan även blanda in från Highlander, Braveheart (i vilken jag måste ha tjing på rollen som Braveheart himself eftersom jag dressar mig så när jag hatar skates...) Kanske även Ronja Röverdotter går att trycka in på ett hörn... Då kan jag ju vara vildvittra... (mehehe)

2010-01-04 @ 18:45:10
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Linda

Hahahaha! Underbara bilder spelas upp i mitt huvud! men jag skulle också vilja vara med... Gissar att jag blir hob...eller förmodligen en rumpnisse (kortväxt och uppnäst)

Men jag undrar var bloggerskan Anna själv finns i rollistan?

2010-01-05 @ 08:51:11
Postat av: Anna

Linda, kanske du och jag satsar på de kortväxta figurerna. Helst rumpnissarna, de har så korta och enkla repliker...

2010-01-05 @ 12:40:27
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0