100102

Så var det nya året inlett! Dock utan ankomst av lilla eller stora Krut. Typiskt. Gud hade andra prioriteringar på to-do-listan, så det är väl bara att vänligt ta en kölapp och invänta aktivitet.

Gårdagen gick i lathetens tecken. Jag gick från säng till matbord till soffa till bok. Inte bra alls. Men rätt skönt. Inte att förglömma, vi såg Ivanhoe. En riktig klassiker. Tycker dock fortfarande att Wilfred of Ivanhoe väljer fel brud. Jag tycker han kunde skippa den blonda skruvlocken och istället välja den rakhåriga brunetten med vänligt hjärta. Föreslog Wilfred som namn på Krut, har dock inte fått några stående ovationer. På tal om medeltiden, riddare och fancy prinsessor, planerar jag och Johanna ett litet event till sommaren. Medeltidsveckan i Pilträsk. Vi kommer att klä ut oss i klarfärgade fotsida klänningar, fixa håret och bära glittrande tiaror och smycken. Det manliga släktet ska bära riddarutrustningar och skölder med olika bomärken. Istället för hästar kommer de att tournera på cykel. Grand prix. Vinnaren får en helstekt spädgris med ett granatäpple i munnen. Hela festen med efterföljande middag firar vi laduvinden. Honor to the brave! Nog med snack. Vill någon komma kan ni änmäla er till mig, Anna Lionheart eller Johanna of York. Humor. Glöm inte välja lag, saxare eller normander! Se gärna filmen före så att ni hänger med i manuset och replikerna. Lajv (larv)!

Efter middagen som bestod av palt sprang jag 200 m i uppförsbacke. Allt för att få igång denna efterlängtade förlossning. Tungt som stryk men jag ville testa gränserna lite. Resultatet har inte kommit än, bortsett från smärta i ljumskarna. Har jag inte haft foglossning tidigare lär jag få det nu.


Kommentarer
Postat av: Johanna of York upon Cheshire

Var är alla deltagare till vår über-roliga medeltidsfest? Vi måste slänga in ett lockbete... Vad sägs om ett bröllop? Nog kan du väl offra din barndoms bröllopsdrömmar för den medeltida saken?? Vi kan väl locka med ett loppisbord också (så vi blir av med en del grejor ;)) ??

2010-01-03 @ 19:17:37
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj! Såg just inbjudan till medeltidsveckan!! Jag o frugan anmäler oss. Eller, vi blir väl förmodligen brända på bål som häxor innan festen börjar. Jag tror inte medeltiden var så queer.

2010-01-05 @ 09:11:11
Postat av: Johanna of York upon Cheshire

Var inte medeltiden Queer? Jag skulle vilja säga att den var rå-homo. Killar i tights, hallå? Riddare som skulle hålla varandra varma vid lägereldarna? Drottningar och prinsessor med hovdamer?? Bögar och läbbar hela högen. Ni skulle passa perfekt som "Homer", den läbbiga varianten av hober,,, (hohoho)

2010-01-05 @ 21:42:38
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Anna

Linda! Ni är välkomna! Ingen bål här inte, då rycker Mr Firefigheter aka Robin Hood in och släcker flammorna. Johanna! Som vanligt är du steget före... :)

2010-01-06 @ 13:17:47
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0