100224

Jag har tänkt på det själv. Idag påpekade Johan exakt det jag själv insett. Min blogg är ganska trist. Ok, som den barmhärtiga människa jag är så menar jag naturligtvis inte att innehållet är oinressant, däremot utseendet. Jag är så kantig av mig. Alla rubriker måste börja med dagens datum. Kan inte tänka mig att ha rubriker som ska sammanfatta innehållet. Nix. Bilderna måste vara 300 på bredden och gärna beskurna så att inte hela bilden ligger frilagd. Och i gråskala, om någon missat det. Typsnittet ska vara lättläst och enkelt men ändå göra skillnad på rubrik och text.

Nu hör det till saken att jag är onormalt oteknisk. Min förståelse av teknik ligger ungefär på byta-batteri-nivå. That's it. Och det värsta av allt är att jag är ganska ointresserad av lära mig mer. Men. Jag ska göra mitt bästa för att förbättra mig. Lägga in lite färg eller kanske en kitschig header. Eller en klocka. Åtminstone lite färg. Jag ska försöka. Men det kan ta tid.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Allt kräver ju lite mognad... ;)

Trist tycker jag inte den är, mer stilren. Min är mer... lila. Jag skulle gå in och byta bakgrund igen men länken till sidan funkar inte. Skit. Hoppas jag hittar igen den nånstans, känner mig redo för någon annan färg.

2010-02-25 @ 07:35:01
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Marie

En av anledningarna till varför jag fastnat för din blogg är just för att jag slipper allt "dutt" som de flesta har. Det är kanske kontrollfreaket inom mig som talar när jag gillar det rena, snygga, enkla och prydliga.

En annan anledningen till att jag läser är att du skriver så bra. Jag får skratta ofta och fundera en hel del själv.

2010-02-25 @ 11:32:34
Postat av: Anna

Johanna, du har rätt. Din är mer lila. Min är mer A4-vit.



Marie, vem du än är! Kul att mina tankar leder till skratt och ibland till lite funderingar. Det är meningen! Tack och bock! Du kanske har rätt, det kan vara bra med en "lugn" sida utan krusiduller. Jag kanske inte ska göra allt för stor förändring då. Vi får se!

2010-02-25 @ 18:39:03
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Johanna

Min är inte längre lila. Den är inte heller vit som din. Den är galet rosa. Men hey, that's me!! Nån måste ju producera de skrikiga bloggarna också... ;)

2010-02-25 @ 20:07:32
URL: http://nanahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0