100223

För några dagar sedan upptäckte jag någonting äckligt. Usch. Jag har känt en stark syntetisk blomdoft, särskilt i toan. Den har liksom förföljt mig den senaste tiden. Jag har funderat. Är det min favoritlotion som plötsligt fått fnatt? Är det jordgubbstvålen som kanske blivit förväxlad och preparerad med fel essens? Så plötsligt gjorde jag den avskyvärda upptäckten. Jag har av misstag köpt bindor med vidrig blomdoft. Hur i hela friden kan man bespruta bindor så att de påminner om spray du hittar utomlands för att stryka över äckliga odörer? Avskyvärt! Rekommenderas inte, produkten gör dig till en livs levande doftgran. Borde förbjudas! Får noll bloddroppar av fem möjliga.


Kommentarer
Postat av: Johanna

HAr gjort samma misstag. Visst är det sjukt äckligt? Hur fel känns det inte att stänga in sin syrekrävande väninna i en söt-sliskparfymerad binda?? JAg lämnade ett ex. till min kollega som sitter i styrelsen på astma och allergiföreningen. Hon skulle ta upp det med sina kollegor i styrelsen.

2010-02-23 @ 20:40:27
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Barnmorskan

Man kan undra vem som kom på detta med doft på bindor och trosskydd? En man?

En frisk och pigg snippa luktar inte illa!!

Tänk vilken källa till liv, lust och glädje! Viva vagina!

2010-02-23 @ 22:24:15
Postat av: Johanna

Precis! Och byter man binda varje gång man går på toa så blir det inga obehagliga dofter!!

2010-02-24 @ 07:30:55
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, ni är väl för härliga! Det måste absolut vara ett manligt påfund. Tyskt tror jag också att det är. Überfräsch! Uäk!

2010-02-24 @ 10:19:20
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Cillan

Jag gjorde samma misstag just innan Alfons föddes, så när vattnet hade gått och jag ringde förlossningen så sa hon "Ta en binda och ha den en stund och så när du kommer in så kan vi kolla bindan så det verkligen är vattnet som gått!"

Sagt och gjort, jag duschade och satte den doftande (vilket jag fortfarande i fattat) bindan mot Alfons utgång. Jag funderade länge på vad jag hade använt som luktade kärring när jag duschat.

Väl inne på förlossningen så gav jag barnmorskan bindan och han började lukta på den. Hon sa "aj då, lite svårt att känna lukten av fostervatten på en parfymerad binda, vi får undersköka dig istället" Jag trodde barnmorskan hade blivit knäpp, och förklarade att jag absolut inte skulle parfymera mina bindor. Men hon förklarade att dom visst fanns att köpa. Då slog det mig varför jag luktade lösaktig kärring som just kommit från Tax free shoppen.

Och nu när jag tänker efter så kanske det inte var så konstigt att jag inte hade några värkar på över 12 timmar efter att vattnet gått, Alfons hade svimmat av den hemska doften!

2010-02-24 @ 13:45:44
URL: http://cilipil.blogg.se/
Postat av: Morsan

Till Barnmorskan: Efter man fött barn så heter den INTE frisk och pigg snippa! Pigg? Nej. Frisk? Blir sig aldrig mer lik! Snippa är "before", vad man kallar den "after" kan vi ju ha en tävling om. Anna, starta en namntävling.

2010-02-24 @ 15:32:51
Postat av: Johanna

Vi kanske ska kalla den för en Slappa.

2010-02-24 @ 15:37:05
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Anna

U! Tycker att Johanna redan fixat ett klockrent namn, slappa. Cillan, du sätter pricken över i:et med "lösaktig kärring från Tax free-shopen". Exakt så! :)

2010-02-24 @ 19:13:03
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Louise

Ungefär lika otrevligt som kvinnliga kondomer, också ett manligt påhitt?



Ville inget särskilt när jag ringde Anna, mer än att jag ville veta om ni funnit något namn på det lilla underverket. Eftersom du inte ämnade svara ;) så fick jag söka mig till denna blogg. Å trots att jag alltid varit sist med men ändå blivit anhängare av "klubb allehanda nymodigheter"; mobiltelefon, ICQ, lunarstorm, msn, mp3-spelare, skype, familjeliv och facebook (och allt annat som hör till och som jag varken kan eller vet vad det heter) så kommer jag ALDRIG att skaffa mig en blogg. Nej! Fy för "Dagens outfit", "titta och bli avundsjuk på hur jag pyntat i mitt vackra hem" och "visst har jag ett bättre liv än dig" varför ska vi söka oss till detta hemska och ångestskapande smygtittande in i andras liv? Eller har jag helt enkelt blivit för gammal och inte förstår mig på? Kanske får fixa mig en blogg ändå. Det har ju faktiskt gått 8 år sedan jag insåg att jag behövde en egen mobil.



Anna din dagbok får dock fem av fem möjliga. För att du är du. Underbart namn på en underbar grabb btw, längtar oerhört efter att få se honom! Tusen kramar

2010-02-24 @ 20:16:28
Postat av: Anna

Louise! Såg att du ringt, jag stod då i duschen. Soft! Ja, skaffa en blogg! :) Försöker dock hålla mig borta från dagens outfit och bilder från vårt hem. För det finns så mycket mer att önska på de områdena. Hehe. Men det är ju bra att jag får fem poäng av dig! Ringer imorgon, ska försöka komma ihåg! KRAM!

2010-02-24 @ 22:28:26
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Anna

Förresten, Johanna. Bättre "slappa" än "slippa"...

2010-02-24 @ 22:29:11
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Barnmorskan igen...

Sluta nedvärdera era "möss" bara för att ni fått barn! De blir bara bättre med åren. Tro mig! Men glöm ALDRIG att knipa och träna - det är det som gör skillnaden på en "snippa" och en "slappa".

Kom ihåg att vi sitter på en guldgruva!

2010-02-25 @ 09:10:25
Postat av: Cillan

Just det!

Köp knipkulor, det är jätte viktigt om man vill ha en snippa istället för slappa!

http://www.lustjakt.se/?referrerid=22364

2010-02-26 @ 10:43:29
URL: http://cilipil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0