101231

Med denna komprimerade årskrönika över speciella händelser 2010 vill jag önska ett gott nytt år!

Årets projekt

Vårt hus i hobbitstorlek som försågs med 50 mm isolering, några nya fönster, ny panel och en färg som inte för tankarna till en blond docka med oproportionerlig kropp. Och. Ej att förglömma. Det något ofrivilliga slitet i källaren med nya avloppsrör och dusch i retrostil som resultat. ROT-avdraget hör till en av tidernas kanske bästa politiska beslut.  

Årets idé
Ett komplement till min digitala dagbok i form av en websida med samlad information om mig själv. Bakgrunden till detta projekt är utveckling av mitt eget varumärke Anna Berggren. Känns som att jag genom bloggen skulle kunna vidga mina vyer och se nya horisonter. Förutsatt att jag publicerar websidan. Och förutsatt att rätt människor läser det jag plitar ned. Naturligtvis. Men. Eftersom Johan dissade min idé medan jag hissade min självdistans, är mitt projekt ännu opublicerat. Ska jag? Ska jag inte?

Årets resa
Destination Sunderby BB. Mellan en och två minuter mellan värkarna, snörök och en fantastiskt lugn Johan bakom ratten. När vi passerade bron över Gäddvik ljöd Jonas Gardells Aldrig ska jag sluta älska dig i etern. Det glömmer jag aldrig. Allt blev så komplett. Magi.

Årets tillställning
Tårarna brände bakom ögonlocken när Levis man tre gånger blev sköjd med vatten från Jordanfloden, i Faderns, Sonens och den heliga Andens namn. Då Ingegerd med sin ljuva stämma sjöng Handens fem fingrar, fanns det ingen återväno för mina tårar. Rörande.

Årets köp
Inga dyrgripar i år med tanke på att jag livnärt mig på Försäkringskassan. Men jag är nöjd över att min samling av Lego Minifigures numer är komplett så när som på en ynka figur. Och den vita julstjärnan i plåt med röd textilkabel som jag fyndade och med devisen ta två, betala för en. Klart bäst är dock Johans shuntstyrning som gör det lätt att reglera inomhustemperaturen. Like it a lot.

Årets huvudbry
Varför är det så svårt att bestämma namn till sin avkomma?

Årets bedrift
Naturligtvis går utmärkelsen till mig själv, som efter elva dagars extra bärande krystade ut ett perfekt skapat gossebarn.

Årets hysteri
Väntan på att Krut skulle hitta exit. Daglig kommunikation från nära och kära som ville väl. Men som höll att gå mig på nerverna. Förkylda småbarn. Jag förstår verkligen inte. Och Maria Montazami som med sin något släpande röst har invaderat det svenska folkhemmet.

Årets citat
Att svara Jag är så förkyld (med tysk brytning), när personen i själva verket är bakis. Bubblare är mitt egna iq-befriade Hur gammal är du? Frågan som jag på fullaste allvar riktade till Levi under julhelgen när han vägrade sova. Moget. Är man snål får man frysa, är ett uttryck som jag läst bland Maries rader. Diggar det skarpt och funderar på att brodera några korsstygn och placera ovanför pelletsbrännaren. Humor!

Årets uttryck
Bäver, ett kraftuttryck för personer som inte nyttjar svordomar. Bäversvans för att ta i. Basilisken som fanns med redan i Harry Potters värld, men återuppstått i samband med en välhängd stugkamrat.

Årets olycka
Lyckligtvis har vi inte utsatts för stora prövningar under året. Däremot tycker jag det är olyckligt att inga av de partier som kandiderade i riksdagsvalet vågade stå upp och ta en tydlig ställning i invandrar- och integrationsfrågan. Jösses. Man behöver inte vara atomklyvare för att inse att vi har ett stort problem med enorma klyftor och segregering. Slutligen, den ständiga kylan som svept in och tagit ett nacksving om vårt område. I skrivande stund är rekordet hos oss -37,3 °C. Muntert.

Årets lycka
Världens finaste Levi. På alla sätt. Han har gett livet en helt ny mening och skapat perspektiv på tidigare prioriteringar. När hans stora ögon smeyes kan Tyra Banks slänga sig i väggen. Han är svår att beskriva med ord, han måste upplevas!

Kommande års förhoppningar
Att vi får vara friska och må bra. Att vi fokuserar på det positiva, strävar framåt och siktar uppåt. Att huset och garaget färdigställs utvändigt. Då vi äntligen kan checka av utsidan hoppar renovering av insidan upp ett steg på priolistan. Viktigast av allt. Att vi lever i nuet och använder luften som finns under våra vingar! 


Kommentarer
Postat av: Svägerskan med tighta musen

Bra formulerat, synd att ni inte är med oss i nyårshelgen, vi hade garanterat förevigat nya uttryck. Har en rolig grej på G gällande basilisken, men jag måste hitta rätt bild eller filmsnutt... Moahaha.

2010-12-31 @ 13:35:37
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Johan

Jag kommer då inte ihåg det där medhemsidan. Jag vill tillägga med en kategori. Årets bloggmiss är väl när jag blev bestaffad för att Anna har publicerat kända namn från pilträsk med omnejd, som skulle vara med i en medeltidsvecka...

2011-01-01 @ 13:59:50
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: UJ

Bäverbra! Saknar dock ordet Schiessebillig...Humor! Me like.

2011-01-02 @ 19:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0