101209

Levi blev tio månader i söndags. Läs det igen. Tio månader! Gah! Han är fantastisk på alla sätt och vis, en liten människa med stor personlighet. Han leker med bilar samtidigt som han fräser fram ett motorliknande ljud. Johan är lyrisk över att han visar intresse vid tidig ålder. Han höjer sin vänstra hand när vi säger Give me five! Han gick fyra steg här om dagen. Sockerbiten som igår höll på att driva mig till vansinne när han med sina ögon á la Mowgli tittade på mig och ylade i spjälsängen. Somnade till slut med dinglisen tätt intill. Han tittar på lampan med imponerad blick och sträcker ena armen mot den, i hopp om att den ska komma närmare. Han bara måste äta youghurt och havregryn bara därför att Johan gör det. Trots att han just svept en flaska till frukost. Han hinner överallt och tar sig fram på terrängen med sin egen grodan-hopp-stil. När jag igår kom upp efter en blixtvisit i tvättstugan hittade jag Levi knapprandes på tangentbordet med musen i hand. Datasnille. Som att han just vunnit jackpott på lotto. Tror han blir vänsterhänt. Manji. Som skrattar när man kittlar han på magen och snart är i behov av sin första klippning. Det bruna håret visar tendens till lockar och är aningen vildvuxet runt öronen. Enligt senaste besöket på BVC är han 75 cm lång och väger 9 910 g. Levi. Vårt älskade hjärtegryn. Som gör att vi aldrig har känt oss så rika, trots mitt inkomstbortfall... Fina barn.


Kommentarer
Postat av: Farmor

Vad ska bli av den lille killen. Kan då inte fatta att han redan är 10 månader. Tänker på förra julen, då vi med säkerhet trodde att han skulle komma senast efter nyår. Jag trodde varje dag att du skulle gå sönder, hela magen skulle rämna. Men, men att vi fick vänta. Som man säger, den som väntar på nåt gott, väntar aldrig för länge. Och nu finns han här med sin egna personlighet, en liten kille som vi älskar av hela vårt hjärta. Pussa honom från farmor <3

2010-12-09 @ 19:30:15
Postat av: Ida

Anna! Vad fint!

2010-12-09 @ 19:39:34
Postat av: Cillan

Och snart fyller han 3 och då kan jag lova att ditt inlägg om hans personlighet har både förändrats och förlängts. Men en sak kommer för alltid stå fast, ni kommer älska honom precis lika mycket!

2010-12-09 @ 20:54:44
URL: http://cecilia.filosoferar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0