100422

Utemöbler är något som vi verkligen borde införskaffa. Hittade dessa bedårande fåtöljer i plast. Åter i produktion med förlaga från 1972. Teenager från Svenska Hem. Skulle sitta fint ihop tillsammans med bordet Rörberg från IKEA. I vitt. Bara att stapla ihop när hösten kommer. Tar minimalt med plats. Lätt att hålla rent. Med några sköna dynor vore fåtöljerna som fått! Det enda trista är att de är rätt låga så det gäller att hålla sig i form. Å andra sidan kan det ju vara en morot? Eller? Hmm...


Kommentarer
Postat av: å liiiisa

klart man har en äkta teenager....köpte på reprisen för nåt år sedan! IKEA ska alltid förstöra charmen med originalitet och massproducera saker i nytillverkning...=(

2010-04-22 @ 23:26:32
Postat av: 70-tals reliken

Vi hade två såna hemma när jag var liten. Båda var vita med bruna dynor. Håret blev superstatiskt när man satt i dem och lade man ryggstödet mot golvet så kunde man gunga i dom. Därför sprack den ena. Om de finns kvar vet jag ej, jag tror jag ska fråga min skrotsamlande pappa...

2010-04-23 @ 08:18:16
URL: http://nanahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0