100408

Vilken värme det är ute! Kändes som att jag idag plötsligt befann mig på sydligare breddgrader när vi gick en promenad. Kan ju också ha berott på att min kondition inte är på topp, men det känns bättre att skylla på solstrålarna. Som ger mer än de ser ut att göra.

Hela dagen har jag packat, plockat och pyntat. Nej, pyntat har jag inte alls gjort men ordet passade in. Grymt olikt mig att packa och förbereda en dag innan avfärd. Nu ska vi ju inte tälta och leka överlevare i världens ände. Nej, vi ska till stugan med rinnande vatten, el och gott om plats. Men ändå är det mycket som ska med och måste kommas ihåg. Särskilt nu när vi är tre. Och mitt minne är ju sedan en tid tillbaka i paritet med en teflonpanna utan teflon. Värdelöst. Så det känns bra att göra saker och ting i god tid. Så jag kommer på vad som saknas innan det är för sent. Nu står väskorna i köket, redo för avfärd!

Innan vi drar ska vi få besök av Elin, Alma och Siri och Lina och Benjamin. Och lilla pyret i Linas mage. Det blir kul! Vi har pratat om att ses men det har inte blivit av. Men nu. Nu är det dags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0