091025


Vaknade 06.30, pigg som en lärka! Hör definitivt inte till vanligheterna under helgdagarna. Inte under vardagarna heller, för den delen. Någonting som heller inte hör till vardagsaktiviteter i vårt hushåll är att bege sig till Storheden. Jag kan inte för mitt liv förstå människor som åker till Luleå bara för att veckohandla. Ge mig en rimlig anledning? Kan aldrig tänka mig att det lönar sig, varken ekonomiskt eller tidsmässigt. Nåväl, det var inte dagens ämne, och heller inte syftet med vår resa. Nej, vi har bara införskaffat billig väggfärg och spackel till garaget. Så jag känner mig benådad. Utöver detta råkade jag också fynda lite kläder till Krut, bl a en skön pyjamas med muminmotiv. I love mumin. Särskilt Lilla My, men det kanske de flesta redan har räknat ut.

Nu ska jag på ljusparty med Maria. Mina teljus med snöbärsdoft är finito. Och jag måste känna lukten av dessa exotiska bär när det nalkas advent... Undra var de bären odlas? I Kåbdalis?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Alltid trevligt när man "råkar" shoppa lite... Krut kommer att var hur snyggelin som helst i sin muminPJ.

2009-10-25 @ 19:55:34
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Frida

Lovar att hålla utkik efter de eftertraktade bären nästa gång jag åker till landet vinter. Vi var där i helgen men bären syntes inte till. Misstänker att de mognar senare på året?

2009-10-26 @ 21:52:35
URL: http://fridasandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0