091021

Idag har jag efter många om och men varit hos en sjukgymnast. Trodde definitivt inte att det skulle till en hel kroppsbesiktning för att få konstaterandet att jag helt enkelt mår för bra för ett varmvattenbad.

Jag kände mig ungefär som jag tror att en hund gör på en utställning. Det saknades bara en färgglad rosett med texten Best In Show. Klädd i bh och trosor blev jag inpekterad från alla väderstreck. Med en blå blyterspenna protokollförde sjukgymnaststudenten min ryggrad, hållning och välbefinnande i dagsläget och historiskt. Bör jag förtydliga att det var 60 långa minuter? Jag har alltid varit frisk som en nötkärna, aldrig haft några större problem med min kropp överhuvudtaget. Ändå luskade hon och försökte hitta andra anledningar till mitt ryggont än graviditeten. Det kändes liksom överkurs de luxe. Ville bara skratta och tänkte, Please, ge mig en tid, eller använd din tid till någon bättre behövande patient. Det slutade med att jag fick råd och övningar av en annan sjukgymnast med erfarenhet. Efter det åkte jag hem och gav mig själv en tyst överenskommelse att i fortsättningen hålla mig borta från sjukgymnaster och lättklädda uppvisningar.

Så, om någon av mina väninnor är intresserade av att dra en sväng till äventyrsbadet i Boden för en timmes bubbelpool, hör av er. Jag måste ju inviga min kroppsstrumpa till baddräkt.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag som hoppades på att du också skulle börja med Katen, big-kate och little pregnant-S-Kate

2009-10-22 @ 09:14:44
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Hyphen!

Men please Anna, du är rolig! :)

2009-10-23 @ 15:35:58
Postat av: Anonym

He värke möttot!

2009-10-23 @ 17:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0