091013

Nu är jag het igen. Piteå-Tidningen. Fast att jag tycker att tidningen är värdelös, surfar jag in nästan varje dag för att se om det står något vettigt om min kommun. Kanske någon intressant nyhet eller notis bortsett från bortsprungna husdjur, en upprörd granne eller tjafs i kommunhuset med en milslång följande debatt. Jag försöker liksom hålla hoppet uppe och önskar att det någon gång per vecka kunde stå något av värde för eftervärlden.

 

När jag idag gjorde mitt dagliga besök ser jag på startsidan en stor bild på Emil Öhman. Vad står som ort innan texten börjar om inte Piteå? Nu kan det ju faktiskt hända att personen i fråga bor där, det har jag ingen aning om. Men hallå, visst vore det trevligt om Älvsbyn kunde få lite cred genom hans fantastiska talang? Det är ju inte varje dag som det faktiskt finns en världsmästare i bygden. Nej, Piteå kan hålla sig till sina insatser i Idol och sysslingars moster som vinner stora summor på uppesittarkvällar. Det är nog.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är så söt när du är arg. Jag ser framför mig hur dina Erik Hassle-lockar darrar av irritation... You go girl!! Kör hårt med motorsågen!!

2009-10-13 @ 17:07:43
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, du skulle bara se min uppsyn! Vi planerar förresten att komma förbi och inspektera ert projekt snart. Ses!

2009-10-13 @ 18:14:01
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0