091007

Är det någon som kommer ihåg noppern? Det var en smart liten batteridriven apparat som i ett nafs åt upp de noppor som råkats bosätta sig på favoritplagget. Fanns någon gång på 1990-talet. Eller det var då jag använde den som mest. Har funderat lite på den prylen och kommit fram till att antinopp borde vara ett av standardprogrammen på gemene mans tvättmaskin. Så ljuvligt att per automatik slippa noppiga stickade plagg. För det är verkligen fult. Har jag någon trogen läsare som jobbar på Electrolux eller Whirlpool, var så god, här har ni ett program att jobba vidare på!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Har en noppabort som de hette, (äckligt namn nopp-abort eller Noppa-bort) den funkar än och är faktiskt effektiv på noppiga tröjor. Men visst vore det enkelt med en inbyggd i torktumlaren (om 50 år när Johan äntligen köper en torktumlare så kanske det finns inbyggt!!)

2009-10-07 @ 19:19:03
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Marie

Man kan använda en rakhyvel också:) Men Anna svara då! Varje gång jag går in här är det kväll och då kommer jag ihåg att jag borde ha ringt och krävt dig på svar ang träffar med husmödrarna men då är det så sent:P Svaaaara då eller ring mig om du läser detta dagtid:) Kram

2009-10-07 @ 23:18:18
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0