090521

Det var inte igår! Jag har tappat insprationen till att blogg. Kan det kanske bero på att min vardag består av jobb, jobb, jobb, kaffedrickande och rensning av gräsmattan sedan grusets invasion under snömånaderna? Huga.

Igår var jag och Johan till stan (läs Piteå) och såg Änglar och Demoner. Klart sevärd film med intressant story, bra effekter och vacker omgivning. Jag vill till Rom. Minus är att den var lång, två timmar och 20 minuter plus att säcken inte riktigt snöts ihop. Boken är klart bättre!

På tal om rörlig film, så såg vi igår en annan film, American Crime. Jag blev sjukt berörd, äcklad och mest av allt tacksam för att jag har det bra. Klar sevärd. Baseras också på en verklig händelse. Usch.

Så, Änglar och Demoner får tre och en halv popcorn av fem möjliga. American Crime får fyra av fem popcorn.

Härligt med lite filmtips till regniga dagar. Som idag. Typiskt att det regnar eftersom jag som igår införskaffade trädgårdsverktyg. Jag hör hur jordgubbslandet skriker efter mig. Vill att jag ska rädda de stackars plantorna från att snärjas i ogräsets listiga grepp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0