090515

Milda makter vad folk slänger skräp i naturen! Igår gjorde jag en hjälteinsats och hjälpte Amanda/Brasset/Musikfolket att städa längs vägen mellan Vistträsk och Flurheden. Hittade alla möjliga slags skräp, som katetrar, en klocka, plast, glas, och förbrukat toapapper. Usch. Hade det inte varit för den neongula reflexvästen hade jag känt mig som en tattare, en sakletare som förgäves söker skatter och bröd för dagen. Höjdpunkten var fikat på ängen med syster sittandes på Tina Turner-tuvor och med solen i ansiktet.

Efter fyra timmars knat och böjda knän var det över. Blev överlycklig när jag såg pappa, Carina och Emmy längre fram. Vi kom i mål! Så alla ni som läser detta, våga bara slänga minsta pryl som inte tillhör naturen. Tänk på att snart är det ni själva som är där och jobbar i ert anletes svett, för att samla in pengar till ungarnas skolresa...

Och till sist. Självklart använde jag plasthandskar. Lite smått hysteriskt. Jag får panik av att känna mig oren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0