090511

Kära vänner! Är ledsen för min usla uppdatering, men jag har helt enkelt inte haft tid. Tillställningarna bara löser av varandra; möten, kändisfester, plåtningar, intervjuer och träning. Rätt mycket nu.

Seriöst känner jag mig vuxen nu. Efter den vanliga arbetsdagen åkte jag till Bryggmans och införskaffade pioner. Fortsatte sedan hem i vita faran. Använde mig av farthållare för att köra lagligt. Väl hemma värmde jag upp rester sedan gårdagens middag. Tog en power-nap och var i gång efter 20 minuter. Klädde på mig rikligt och gick ut på gården för att sortera grus från gräsmattan. Jag var effektiv och använde båda händerna. Snabb som en vässla. Började även påta i jordgubbslandet men la av när jag kände nordanvindarna komma. Funderade på morgondagens middag, skapade en inköpslista sparade det i minnet. Började fundera över bensinpriset, om det hade höjts sedan igår när jag tankade. Svängde förbi Maria med ett par klatschiga trädgårdsvantar, tänkte att det skulle bli roligare för henne att pyssla med ett par färgglada textilhänder. Duschade före CSI och sitter nu i en beige morgonrock.

Var tog livet vägen? Hur kan tiden gå så snabbt? Nyss var jag 16 år, gick ut 9:an och hängde på Åhlénstrappan på examen. Bar en svart Only-jacka med reflex, sommarjobbade på Älvsbyhus, var uppe nätterna långa och lyssnade på Bright Eyes med Simon & Garfunkel.

Tiden kommer.


Kommentarer
Postat av: Marie

Åhh ljuva tid...Ja du vet, handla meschtröjor i centilång, ha toppar med båtringning, sailorpants, spank her very mutch, tiiimberrrr, varför är det tisdag idag? Ljuva tid...

2009-05-12 @ 21:23:54
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Frida

Livet är det som händer under tiden som man väntar på något annat. Tiden är det som hindrar att allting händer samtidigt.



Lev livet idag. Låt morgondagen locka med nya saker och gårdagen påminna om härliga grejor, till exempel högstadiet... eller?



Skitkul att läsa din blogg!

2009-05-19 @ 00:48:29
URL: http://fridasandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0