090729

Tvättar för fullt, inte mycket kvar nu innan jag ser botten av korgen. Funderar på vad jag ska packa med mig. Måste faktiskt ge mig själv en stjärna i kanten eftersom jag har blivit betydligt bättre på att packa rätt och lätt. Kan jämföras med tågluffen då jag bar med mig 30 linnen, varav mindre än hälften användes. Rätt onödigt att bära runt på, särskilt med tanke på att det ofta tillkommer nya plagg då och då...

Träffade en granne i kön på Ica som berättade att hennes dotter och fem tjejkompisar drar iväg till Cypern om någon vecka. Jesus. Det fick mig att blicka tillbaka på resan till Ibiza. Sex svenska tjejer på en ö med tragiskt rykte, skumpartyn på morgonkvisten, barer så långt ögat når, färgglada drinkar och gayparader. Vi var 18 år. Och skulle nödvändigtvis bo på ett Beach and Boggie-hotell. Hur kunde våra föräldrar släppa iväg oss? Vi var visserligen skötsamma och ansvarsfulla. Men ändå. Fast samtidigt är det vid sådana tillfällen man lär sig. Ges ansvar, tas ansvar.

Hur som helst så tror jag att vår Stockholmstripp blir en skötsam tillställning, snudd på kulturell. Om Skansen och Gröna Lund räknas som kultur. Om inte annat kanske Wasamuséet? Shopping på Söder, god mat, förhoppnigsvis fint väder, fluffiga sängkläder och en enorm hotellfrukost. Då är jag nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0