090727

Detta bjuder jag på!

Ikväll rodde Amanda ut på sjön för att vittja mjärdet. I fällan fanns två gäddor. Gädda modell större smet när den skulle fångas, och den andra gäddan, modell mindre, på ca 25 cm var död. Fiskeministern "hade ingenting att göra" på böljan den blå och beslutade sig för att disikera den döda fångsten med hjälp av en kniv. I gäddan upptäcker hon en annan fisk på ca 10 cm. Följande samtal utspelar sig när jag ringer till syster.

Amanda, sprallig och upprymd: Jag har just disikerat en gädda och den hade en minifisk i sig! Jag vet inte om det var ett barn eller om den hade ätit upp den.
Jag, fundersam: Det är nog ett barn.
Amanda, tveksam: Men inte kan väl en fisk föda en fisk. Lägger inte de ägg?
Jag, ser en bild från badstranden, ljuva sommarminnen från förr: Just det, det har du rätt i. Det är ju de äggen som blir grodyngel.
Amanda, bubblande skratt: Nej, de blir ju grodor...

Kommentarer
Postat av: Marie

Hahaha jag dööör!!

2009-07-27 @ 23:14:09
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0