090716

Jag har just kommit på några egenskaper som jag inte uppskattar hos människor. Jag vill absolut inte påstå att jag är fläckfri men det finns beteenden som verkligen kan promenera mig på nerverna. Jag blir uppriktigt på dåligt humör.


Första plats. Jorden snurrar runt solen. Solen snurrar inte runt speciellt utvalda människor. Självcentrerade individer som bara ser till sitt eget bästa, pratar om sig själv och har en personlig beskrivning som skulle passa i en roman, ett CV längre än en rulle toapapper, faller inte mig i smaken. Jag orkar inte lyssna och blir inte imponerad.


På stadig andraplats kommer egenskapen att tycka synd om sig själv. Alla människor är födda med en fri vilja och det är upp till var och en att förändra sitt liv om det är något som är galet eller fel. Endast du själv kan se till att förändringen genomförs, vilket också innebär att du är ansvarig över dina val.


På tredje plats hamnar egenskapen att alltid vara ute i sista stund och då förutsätta att andra ska backa upp för att du inte har planerat och förberett i tid. Otroligt irriterande.


Det var dagens moralkakor.


Kommentarer
Postat av: Johanna Ö

Hmm är det Lilla My som talar?? Lite sårad blir jag, jag som trodde att solen snurrade kring mig... Ouch! Men okej, jag nöjer mig med att flugorna surrar kring mig... Ha en bra dag, kram svägerskan!!

2009-07-16 @ 13:15:20
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Marie

Haha håller framförallt med om "tyckasyndomsigsjälvarna" och ja, jag hann också bli tårögd, det var ett tag sedan jag kollade igenom hans mapp, oj så mycket som händer på ett år...

2009-07-16 @ 13:47:35
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Partypinglan Öhgren

Efter ikväll har du säkert fler egenskaper att sätta upp på din lista!! Syns kl 15. Kram Partypinglan

2009-07-18 @ 12:37:55
URL: http://nanahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0