090709

Igår fick jag ett nytt intresse, nämligen bilbingo! Precis som det låter, så är medelåldern högre än hög, bilarna är många och stämningen är god. Jag fick lite tivolikänsla när vi köpte våra brickor... Doft av kaffe och parfym, träningsoveraller, hamburgergrillning och fikaförsäljning. Kö till toaletterna. Härligt drag! Linnet hade bunkrat upp med matsäck och vi skrattade och fjantade på i bilen. Johan fick nästan stressmunsår när han inte hann med i alla utrop. Peter muttrade över sina utspridda duttar. Jag var helnöjd. Det gäller att vara på hugget! Ett och annat tut, dock inte från vår vita Volvo. Men jag ska garanterat på bilbingo igen. Råkade höra att det är nytt spel på söndag, måndag och onsdag. Någon som vill följa?


Förresten, vi får väl se om det kommer någon faktura för nedkörd speakeranläggning. Vi var ju faktiskt i Måttsund och det brukar ju inte vara så lyckat där när Johan är chaufför... Humor. Nu var jag elak.

Lottoraderna gick åt pipsvängen. Ska aldrig mer spela på Lotto. Det är till för personer med spelkort som per automatik får svar på vinst. Vi andra orutinerade kan lägga ned. Det tar ju en kvart att rätta raderna. Ovärt! Men tanken var god.


Kommentarer
Postat av: Johanna Volbeat

Åååå snacka om vuxenpoäng!! Bilbingo!! Volvo, bulle i ugnen och bilbingo... Ni är mer medelålders än vad VI är!! Men vi älskar er ändå;) snart semester, två pass kvar!!

2009-07-09 @ 10:50:57
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Anna

Erkänn att du är sugen på att hänga med! Fatta kul! Vi drar till Luleå igen eller så kör vi en början i Vidsel?

2009-07-09 @ 11:11:16
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Johanna Volbeat

Låter inte så rockigt... Men det finns säkert nån charm i bilbingo...

2009-07-09 @ 11:52:52
URL: http://nanahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0