090701

Nej. Det har drabbat även mig. Jag tror jag har blivit lite beroende... I två dagar har jag bara tänkt Twilight. Funderat på Bella och Edwards framtid, deras kärlekshistoria och egenskaper. Haft med mig boken på jobbet för att läsa på rasterna och i bussen (där jag vanligtvis tar tillfället i akt och sover i 40 minuter). Lyssnade i morse på Bellas Lullaby och fick gåshud. Johanna, jag är fördärvet jag med! Låg ute på gräsmattan igår eftermiddag och njöt av vampyrvärlden. Lite magiskt.


Något som inte var vidare värst magiskt hände också igår. Hade gått och lagt mig och vakande av att Johan kommer inspringandes i sovrummet och säger att källaren är rökfylld. Fick stress och skyndade mig ner. Det visade sig att något hade hänt efter att han gjort upp eld. Vet inte vad men det har luktat rök och åter rök i hela vårt hus under natten. Har vädrat med i princip alla öppningsbara fönster för att få in frisk luft. I efterhand blev jag lite skakis. Tänk att se hela ens hus brinna upp? Inte för att det var risk för det egentligen, men ändå? Dessutom hörde jag inte brandvarnaren, trots att den tjöt högt som bara den. Så nu tycker Johan att vi ska koppla om alla brandvarnare så att varje liten dosa tjuter om det skulle hända igen. Tur jag lever och bor med Mr Firefighter/sheriffen/världens bästa. Jag är lyckligt lottad.  


Kommentarer
Postat av: Johanna Cullen HAHA

Jag se ju det, Anna!! När man fastnar så gör man det REJÄLT! När man läst alla, så vill man läsa om dem, för att fundera ytterligare lite, spekulera och drömma... Jobbigt med röken i huset, det är lite skrämmande när sånt händer. Jag minns bara när vår torktumlare började brinna, tänk om vi inte varit hemma eller legat och sovit? Då hade nog hela huset brunnit upp. Usch, jobbig tanke. Inte så mycket för husets skull, men för alla grejor... Hör av dig när du ska låna trean, den ligger och ropar ditt namn...

2009-07-01 @ 08:20:52
URL: http://nanahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0