090206

Jag tror att jag och Carl Jan Granqvist skulle kunna ha trevligt ihop. Sitta i hans flotta herrgård, samtala och dricka kaffe i antikt porslin från Ryssland. Välja och vraka bland de flersiffriga sorters fikabröd som skulle läskas där vi satt obekvämt i den gröna soffgruppen. Rädd för att spilla och fläcka ned. Jag skulle spana in Carl Jans minspel, lägga det på minnet och nicka förnöjsamt vid valda tillfällen. Få en rundtur på ägorna och känna vårsolen värma på kinderna.

Carl Jan är professor i måltidskunskap. Själv har jag läst hemkunskap i tre år och har aldrig bakat bullar sedan slutet av 1990-talet då jag gick på högstadiet. Helt ärligt har jag nog inte använt jäst sedan dess över huvud taget. Som sagt, Carl Jan och jag, vi skulle kunna bli vänner. Riktigt goda vänner. Riktigt olika vänner. Men jag tror mannen har humor. Hans minspel säger mig det.

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha ja callejanne är nog en kul prick. Anna jag drömde att du, olle och syrran bla. hade en hemlig grupp. En grupp som insåg att domedagen är nära och som gjorde sitt bästa för att varna omgivningen och göra dem uppmärksamma. Bla. täljde ni in ord i träet på folks husfasader. Ord som: "vänta","snart" och "be"...Ja jösses vad jag drömmer:)

2009-02-06 @ 22:12:41
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Johanna

Äna-bö-näna... Jag gar några nummer inredningstidningar som Adela lämnat här, du ska ha dem efter mig (som vår skydds-angel Adela sa), det är Hus&hem nr 1 och 2, och Drömhem och trädgård nr 2. It's yours if you want it!! Kram Johäna-punch-kräma

2009-02-07 @ 11:57:08
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha Du är ju för rolig Anna!

2009-02-08 @ 02:19:26
URL: http://fridasandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0