090203

Samvetet, att kunna skilja på rätt och fel, veta vart gränser går och analysera konsekvenser av sitt handlande, är inte det en egenskap som alla människor är utrustade med?

Hittade dessa inlägg på pitea-tidningen.se med anledning av branden på Lekenskolan. Vilket gjorde mig upprörd.

Härligt med ungdomar som kan engagera sig för samhället och skapa nya jobbtillfällen i dessa hårda tider. Hur många Älvsby-snickare slipper inte varsel efter detta.
Byggarn

Jag hoppas att detta är ironi. Tragisk ironi.

var skolan försäkrad? det här är ju toppen.. nu har älvsbyn chansen att få en riktigt ny fräsch och toppmodern skola. när skolan byggs om så föreslår jag att den byggs med tegelsten och att den är på två våningar så man inte kan tutta på taket utifrån lika lätt. toppen även med alla nya jobb som detta kommer att leda till.
penny

Jättebra! Tack för dina material- och skissförslag till den nya skolan som gör att man inte kan tutta på taket utifrån lika lätt. Om det blir en ny skola.

SM i skolbränning, Kiruna - Älvsbyn 1-1
hej

Det finns inte ord.


Tack vare honom går Norrland under!
Bengt Ö

Sant! I morgon går flyttlassen, företagen lägger ner och varenda kvardatmeter från Gävle och uppåt blir obebott.

Det är tragiskt när sånt här händer. Men jag kan bara gissa att detta är ett "pojkstreck" som råkade få dessa förödande konsekvenser. Kanske dags att det sovande samhället börjar arrangera mer aktiviteter för ungdomarna. Detta kanske inte hade varit ogjort, men jag tror att flera bus hade varit ogjorda om det fanns mer att göra i byn. Jag lider oerhört med detta barnet, och anhöriga, som nu är anhållen.
Jenny

Pojkstreck? Råkade få? Tror knappast att aktiviteter råder bot på detta. Tyvärr. Däremot går mina tankar till 15-åringen och hans familj. Gud välsigne er.


Kommentarer
Postat av: Frida

Håller helt med dig! Kul att hitta hit, visste inte att du också fallit för trycket precis som Jennie ;-)

Hoppas du har det bra! Kramar!

2009-02-03 @ 22:42:01
URL: http://fridasandman.blogg.se/
Postat av: Johanna

Visst ska du haka på till Kanis!! Det är sååå svinkul! Men aj aj vad dyrt med dagkort, NITTI SPÄNN för en dag (11.00-15.30 lö-sö). Men nu är Ella så heltänd att jag ska köpa säsongskort (700kr gäller både Kanis och Badhuset och det gäller ett år från inköpsdatum), och Ella åker ju gratis tills hon fyller 7... Om Ellas knä är OK på lördag så ska vi dit!!

2009-02-04 @ 10:46:47
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej! Hör av dig om du har tråkigt, jag och arvid kan våldgästa dig någon dag!

2009-02-05 @ 08:58:14
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0