091228

Jösses, vilken lång dag detta verkar bli. Klockan är bara eftermiddag med det känns som att det snart är sovdags. Jag hoppas innerligt att kommande dagar har ett lite högre tempo och går lite fortare, annars blir jag tokig. Ändå har jag hela tiden haft saker för mig. Pärmarna med alla viktiga papper är sorterade och i sin ordning. Det enda som saknas är några register. Jag har till och med härjat bland recepten och fixat till dem i bokstavsordning. Jag förstår inte vad som har flugit i mig. Utöver det har jag planerat ihop en egenkomponerad middag. Utan recept. Brukar jag aldrig göra eftersom jag är livrädd för att misslyckas vid spisen. Plus att jag har skaffat framförhållning nog att tänka till middagstips för de återstående dagarna innan det nya året tar vid. Jag blir nästan rädd för mig själv. Är dessa egenskaper en bonus som mammor får innan barnets födsel? Är det på det viset kan Johan skratta sig lycklig som har hittat mig. Ett riktigt hustruämne.


Kommentarer
Postat av: Frida

Anna, har du helt missat att ALLA blivande morsor BOAR? Målar, putsar, fejar, städar, lagar mat osv? Får du för fint hemma så att det inte finns nåt kvar att städa så vet du var jag bor ;-)

Längtar efter att få höra när ni åkt in! :-D

2009-12-28 @ 21:30:48
URL: http://fridasandman.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du har väl sett hundar som boar? Står i sängen och krafsar ihop täcken och lakan till en mysig hög, traskar runt tio varv och lägger sig sedan ner... Jag ser dig framför mig, med lockarna på ända, och frenetiskt grävande i sängen... HAHAHA

2009-12-29 @ 10:20:23
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Linda

Jo, Anna! Håller med tidigare inlägg: Du boar just nu! Mycket typiskt en kvinna som snart ska föda! Tänk vad hormoner kan åstadkomma...

2010-01-01 @ 21:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0