091227

Nu står den placerad i köket, blänkande och fin. Kruts vagn. En Brio Happy Classic med svart liggdel, grafitgrå sittdel och svart skötväska. Strösslet på mjukglassen är den guldfärgade åkpåsen som pimpar till hela ekipaget. Jag är hysteriskt nöjd. Johan också. Men jag har ju en förmåga att bli hysterisk upphöjd till två, när det är saker och ting som jag är lyrisk över. Det hände nu idag när jag bäddade vagnen med fårskinnet och åkpåsen i 18 karatskulör. Footmuff Shiny, har jag sagt gång på gång sedan vi kom hem. Det låter så mycket roligare än svenskans åkpåse. Särskilt om man säger Footmuff ganska snabbt och drar ut Shiny. Prova själv. Footmuff Shiny.

Tusen tack och oräneliga rosor till Assar och Adela för den überfina vagnen. Jag vill skriva så måga fina ord men det är svårt att snitsa till det. Tack, tack, tack! Ni är underbara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0