091226


Julklappsöppningen är över för i år, men detta vill jag verkligen ha i min ägo. Magneter med Indiana Jones från Lego. Lego som jag förövrigt klassar som en av världens bästa leksaker. Kan roa barn i alla åldrar och även barn i vuxen ålder, som jag själv. Det är faktiskt inte många år sedan som jag och Johan köpte en Formel 1-uppsättning. Dessutom håller bitarna i åratal och går inte sönder i första taget. Kan dock försvinna i samband med städning. Särskilt de allra minsta delarna.

När jag ändå är inne på Lego. Ett av världens roligaste jobb borde vara att pyssla med utveckling på Legos produktavdelning. Arbeta fram nya modeller och set. Allt från första tanken till lansering i butik. Gah, det skulle jag vilja jobba med. Och inte för att jag är någon moralnisse när det gäller jämnställdhet, men en sak som jag definitivt skulle satsa på är de kvinnliga figurerna. Ja, ni ser ju själva att Marion mer ser ut som en shemale än en female. Lite nya snitt på peruker och ansiktsdrag skulle ju inte skada.

Johan, om du läser detta, beställ ovanstående till min födelsedag. Tack på förhand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0