091223

Julafton imorgon! Kommer ihåg känslan som alltid infann sig denna dag när jag var yngre. Spänning, hysteri och längtan. Efter tomten, den gravade laxen och alla klappar under granen. Mormors sillsallad och Kalle Anka. Men inte efter den jobbiga barra-ba-pi-ba-pi-ba-pi-fågeln som gör att öronen får skavsår.

I år firar vi i Muskus hos Olle, Lisa och Maja. Med vår familj och Lisas familj. Det blir härligt! Stämningsfullt att fira i ett gammalt hus med anor, där det firats i år innan. Med barrig gran, tända ljus och ett makalöst julbord. Juldagen drar vi till stugan och träffar Johans familj. Det blir skönt. Underbart att slippa stressa fram och tillbaka, hit och dit, för att hinna se alla på en och samma dag. Jag är verkligen inte upplagd för en sådan typ av jul. Nej, i år vill jag bara mysa, umgås och slappa. Samla lite energi.

På tal om att samla energi så har jag idag tömt mitt kontor, rensat datorn, tagit hem alla personliga prylar och släckt lampan för sista gången på länge. Känslan är obeskrivlig. Konstigt att lämna kollegorna, känns nästan kriminellt, men det som väntar är stort. Större än jag föreställer mig. Ett nytt äventyr väntar runt hörnet och jag gör mig redo att anta utmaningen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0