091223

Som gravid har man vissa förmåner. Inte så att jag får extra poäng på alla mina bonuskort när jag handlar, en bukett snittblommor varje fredag eller blir guidad av Lille-Babs de gånger jag kör fel i trafiken. Nej. Det finns en annan förmån. Nämligen förståelse.

Ett exempel. Var förbi Mattias, Johanna och Ella igår för att leka tomte och lämna en klapp. Väl där planerade vi lite nyårsmat och min hjärna koncentrerades på förrätter. Fick jag välja skulle jag bara äta förrätter i olika utföranden istället för varmrätt och efterrätt. När vi lämnade deras sida av järnvägsspåret var jag i dregelstadiet, memorerade en osynlig inköpslista, handlade och styrde upp lite kvällsmat. Smördegsinbakade knyten med skinka, ost och blandning av vitlök och örter. En sensationell smakupplevelse. Onyttigt. Men jag är ju gravid. Och då är det ok för någon gång. Det förstår ju vem som helst.

Kommentarer
Postat av: Working girl svägerskan

Alltså min kommentar som skulle vara till detta inlägg hamnade på nästa men ok, det får väl gå... JAg skulle bara skriva att visst vore det skoj om du fick andra fördelar av graviditeten: "Uttaget 100kr, men eftersom du är gravid så får du 100kr extra av banken"! Eller "Ah du har handlat chips, men eftersom du är gravid så får du en påse gratis, för det kan du behöva..." Drömma kan man ju få, eller hur??

2009-12-24 @ 12:37:46
URL: http://nanahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0