091221

Jag tycker om roliga produkter. Faschineras av andra människors kreativitet. Det mesta går ju faktist att sälja bara man hittar rätt kundgrupp och forum. Här om dagen hittade jag dock detta. Det är kanske en av de mest, ja, jag hittar inte rätt ord, intressanta produkter på senare tid. Visdomsved. Enkelt uttryck ett vanligt vedträ med lasergraverade ordspårk. Som värmer själen, för att citera webbutiken. Denna simpla produkt säljs för hutlösa 125 kr. Per vedträ! Förstår någon hur mycket visdomsved det då går att få ut på ett enda träd?

Mycket lukrativt. Nu när jag tänker på Johans morfar Assar, en trädentusiast av obeskrivliga mått, ser jag honom framför mig i skogen, omringad av träd efter träd med kloka och minnesvärda ord. Kanske Assar kan utveckla sin träförädling? Vilken idé! På varje vedträ kan det istället graveras in citat från lokala förmågor, lite pitemål och vandringssägen. Smart. Tror jag ska ge min in på detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0