091221

Jag vill förresten passa på att gratulera Thomas Sören Petterson på namnsdagen. Det är inte alla bygghandlare som får en personlig uppvaktning av en leverantör, så se det som en förmån istället för alla kick-backs. Uppvaktar med ett ord.

En av de tolv, Tomas, som kallades Tvillingen, hade inte varit med när Jesus kom. De andra lärjungarna sade nu till honom: "Vi har sett Herren", men han sade: "Om jag inte får se spikhålen i hans händer och sticka fingret i spikhålen och sticka handen i hans sida tror jag det inte." En vecka senare var lärjungarna samlade igen, och Tomas var med. Då kom Jesus, trots att dörrarna var reglade, och stod mitt ibland dem och sade: "Frid åt er alla." Därefter sade han till Tomas: "Räck hit ditt finger, här är mina händer; räck ut din hand och stick den i min sida. Tvivla inte, utan tro!" Då svarade Tomas: "Min Herre och min Gud." Jesus sade till honom: "Du tror därför att du har sett mig. Saliga de som inte har sett men ändå tror."
Joh 20:24-29


Kommentarer
Postat av: thomas

Tack Anna !

Känns lyxigt att bli grattad på din blogg!!!!!!

Nu tycker jag alla kan komma ihåg att gratta ANNA 2010-01-05.......då fyller hon 27.

Skulle ju såklart grattat dig på din namnsdag 9 Dec.

men missade..... förlåt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Anna eller Anne är ett kvinnonamn, med största sannolikhet [källa behövs] med ursprung från den grekiska formen av hebreiska Hanna, och med betydelsen 'nåd' eller 'den benådade'.



Anna är ett av de vanligaste kvinnonamnen i Sverige och har haft flera popularitetstoppar under 1900-talet. Senast namnet var i topp var 1972, då det låg på andra plats i topplistan. Under 2000-talet har trenden varit avtagande. Den 31 december 2008 fanns det totalt 303 759 kvinnor i Sverige med namnet, varav 114 745 med det som tilltalsnamn/förstanamn. Det fanns också sex män med namnet, dock hade ingen det som tilltalsnamn/förstanamn. År 2003 fick 3 075 flickor namnet, varav 395 fick det som tilltalsnamn/förstanamn.

2009-12-28 @ 15:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0