091217

Termometern visade -28 °C på morgonen. Vårt iskubsstora hus var kallare än kallast. Mer isolering till folket! Promenaden till och från bussen kändes som ett maraton och isig luft kliade sig ned i mitt luftsystem och bildade frost på jackans krage. Huga. Hatar att frysa, blodet blir stelnat i kroppen och snurrar inte runt som brukligt. Glasögonen immar igen och håret blir vitt i förtid. Mailade min svåger Mattias, Johans bror, för att höra om lift hem i eftermiddag, eftersom vi jobbar i samma fastighet.

Jag: Tja. Kan jag åka hem med dig idag, förutsatt att du inte stannar på bygget hela kvällen? Jag får köldbryggor i kroppen bara jag tittar ut genom fönstret. Du kan väl höra av dig när du vet när du drar. Hörs!

Mattias: Jag kommer att fara hem tidigare i dag, jag ska hämta Ella. Jag hör av mig när jag far.

Jag: Super! Då slipper jag förfrysa blodomloppet.

Mattias: Det är värre med fostervattnet! Krut ska inte behöva simma med isklumpar!

Slutsats. Lite humor en kall dag är aldrig fel. Lättar upp graderna i kroppen lite.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Bra! Då vet jag att han hämtat Ella i tid. Jag litar inte riktigt på honom (eftersom han är en pappa) så jag brukar alltid ringa och kolla honom, men idag har jag inte gjort det, vi får se om han är impad!!

2009-12-17 @ 18:30:03
URL: http://nanahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0