091206

Helgen som gått har varit riktigt trevlig. Den brukar ju vara det, oavsett. Igår drog vi en sväng till Vistträsk för det årliga julcafét på Efs. Och som alla tidigare jular i mitt 26-åriga liv, är det lika magiskt varje gång jag hör kören sjunga O helga natt. Upplägget är ungefär likadant varje år och även om det inte är några överraskningar så är det en mysig tradition. Extra kul är det också att många av byns barnfamiljer kommer på cafét. Kände knappt igen hälften av alla barn som sprang runt och lekte. Vi träffade också David, Lina och Benjamin, skoj!

Bio har vi också hunnit med. Luftslottet som sprängdes. Tycker att alla filmer i trilogin har varit bra och välgjorda, men de slår inte böckerna. Inte ens nära. Men är klart sevärda ändå! Och på tal om film har vi förresten avslutat utbudet av Johan Falk. Emil och Maria har varit på besök och nu är sista filmen sedd. Känns trist. Jag vill se mer av Frank Wagner!

Mycket musik och film i detta inlägg. Man kan nästan tro att jag gått och blivit kulturell. Ha dock inte för stora förhoppningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0