090826

Nu tror jag att vi har bestämt oss för en barnvagn. Åkte till Barnens Hus efter ultraljudet för att ta en titt på barnvagsutbudet. Vilken djungel!


Vi provkörde flera modeller, den ena mer stum än den andra. Gick rakt fram, svängde, gjorde tvära svängar och u-svängar. Spanade in olika hjul och chassin. Ska ni har sport eller lättvikt? Tre eller fyra hjul? Qué? Bestämde oss ganska snabbt för att skita i svirvelhjul (tack för tipset, Cillan). Med tanke på att det inte plogas i onödan på Norrabyvägen kändes det som ett bra beslut.


Efter att ha kikat runt fastnade vi tillslut för en Brio Happy, liggvagn och sittvagn i ett. Modellen var lättkörd, hade bra hjul och bra gung. Var enkel att justera så att den passar både mig och Johan, lätt att fälla ihop och enkel och smidigt utformad. Inga onödiga krusiduller och kantband i avvikande färger. Rätt och slätt. Som vi vill ha det. Så nu är vi ganska säkra. Oh, happy day!


Gällande färg så är jag inne på svart, alternativt grå eller brun. Men det lutar åt svart. Till det tänkte jag komplettera med en Footmuff Shiny (åkpåse, på svenska) i någon rolig färg. Typ guld. Men det är mest jag som har planer på guld, inte Johan. Konstigt. 


Kommentarer
Postat av: Cillan

Det verkar vara en bra vagn, ni verkar ha tagit ett bra beslut... :) Men kom ihåg att svart är djävulens färg, så helt klart en påse i guld till röstar jag på... :p

2009-08-26 @ 21:11:09
URL: http://cirkuscil.wordpress.com
Postat av: Sis

Grymt fancy Krut kommer att bli! Eller Henry om du frågar mig.

2009-08-27 @ 07:36:50
URL: http://pandypops.blogg.se/
Postat av: Madde

Skönt att du fått må bra. Själv mådde jag fruktansvärt illa de första fyra månaderna och hade foglossning så jag knappt kunde gå de sista. Men i mitten mådde jag bra iaf;-D Men belöningen är ju värd allt. Jo vi mår bra. Det är fantastiskt roligt men nog är man trött också. Det är mycket jobb med ett sådant här litet knyte.

Brio happy funderade jag också på. Fast jag ville ha en knall lila eller rosa. Men svart är också snyggt tycker jag och då kan man, precis som du säger, lägga till färgglada tillbehör.

Men det blev en emmaljunga istället. Jag är jätte nöjd med den.

Sköt om dig!

Kram

2009-08-27 @ 12:18:42
URL: http://valleria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0