090816

Igår, precis innan pappa och Olle skulle dra efter en mycket godkänt arbetsdag, samlades vi alla i garaget och surrade om ditt och datt. Mest isolering och materialval på väggar. Där, precis där, kände jag barnets rörelser. Tydligt, tre, fyra gånger. Stort! Johan blev eld och lågor! Nu är det mer verklighet! Förövrigt så växer magen massor! Skillnaden nu och för två veckor sedan är stor.

Ska till Linda på fredag igen för att lyssna på hjärtljudet. Blir nog lika spännande denna gång. På måndag nästa vecka är det dags för ultraljud. Vi längtar! Efter det tänkte vi kika på barnvagnsutbudet. Är lite sugen på en Brio Go. Snygg, stilren och smidig... Någon som har erfarenhet från denna modell? Tips, tack!


Kommentarer
Postat av: svägerskan

TIPS: I Älvsbyn blir den snö på vintern. Gångvägar prioriteras inte när det gäller skottning. Så köp vagn med stora hjul och stabilitet, du kommer inte att ångra det valet!! Inte Krut heller, som ska njuta med sina fina vantar, sockar, och finfina tröja.

2009-08-16 @ 21:37:23
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Cillan

Åh, barnvagns-djungeln... den är enorm... men en sak kan jag bistå med, min egen åsikt! Jag skulle inte ens för alla pengar i världen välja en vagn med ledade hjul igen! Det är det värsta som finns... inte bara för att vi bor i Norrland med snö... Dom är jobbiga även på nylagd asfalt!!! Dom fladdrar fram och tillbaka och man måste hålla stenhårt i vagnen för att det ska gå rakt... Men dessa råd lyssnade inte jag på när jag skulle välja vagn... nej nej... Jag köpte ju en vagn som hade dubbel funktion, hjulen var både ledade och gick att låsa... vilken usel funktion, även om dom är låsta så fladdrar dom fram och tillbaka värre än... än... ja, nu kommer jag inte ens på nåt som är värre...

Men i övrigt kan jag nog inte uttala mig om vagnar, det mesta är bra... :)

Lycka till i djungeln!!!

2009-08-17 @ 23:28:29
URL: http://cirkuscil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0