090812

Jag önskar mig ett nytt kök. Ingen idé att egentligen använda ordet önska eftersom jag är fullt medveten om att det inte kommer inslaget i fjantigt tomtepapper den 24 december. Men ändå. Har suktat efter Banér Retro från Kvänum. Stil och charm. Hur som haver. Igår hittade jag något underbart. Ett liknande koncept från Apparat. Tänkte lämna in foto och mått och få en ritning. Helt gratis.


Varje dag drömmer jag mig bort till mitt kök. Hämtar mjölken från det pastellfärgade kylskåpet från Smeg, torkar av virr-varr-bänkskivorna med en fancy disktrasa. Luktar på mina färska kryddor som står i det kaklade fönstret. Skjuter upp köksskåpen och spolar upp ett glas vatten från den rostfria kranen... I have a dream. I verkligheten blåser jag bort lite samlat damm från boaseringen, matar in så mycket som möjligt i de överfulla köksskåpen och fyller på nolltid den ytterst minimala diskmaskinen. Allt i ett ögonblick som andas 90-tal och diskreta tapeter med likgiltigt mönster. Usch. Men jag är inte bitter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0