090814



Ibland är mitt jobb verkligen underhållade. Egentligen kanske inte jobbet i sig, men de människor jag möter på vägen. Genom jobbet har jag lärt känna en man, vi kan kalla honom för Thomas. Thomas är utrustad med humor i övermåttliga mängder, ett gott hjärta och ett ordförråd och en företagsdrift som få människor besitter. En människa jag tycket mycket bra om. Han är även en stor debattör i min mailgrupp Dagens Bibelord. Bara en parentes.

Under förmiddagen dök det på mitt kontor upp en vitklädd man från en av Piteås konditorier. Han frågade om jag var Anna Berggren och lämnade en stor vit kartong på mitt bord. Jag bekräftade min identitet och började ana ugglor i mossen. Ytterligare en vit kartong av samma storlek lämnades. Mannen tackade för sig och såg allmänt generad ut.
 
Lätt skrämd öppnade jag förpackningarna och där hittar jag två tårtor av storlek större. En rosa och en ljusblå, med stora babyfigurer på samt texten Jag tar mitt ansvar.

Jag skrattar fortfarande när jag tänker tillbaka. Den fiktiva personen, Thomas, har alltså ringt till konditoriet, beställt två megatårtor med ovanstående text, och märkt kartongerna Till mamma Anna Berggren och fakturerat det hela till en bygghandel i Stockholm. Kvinnan i luren blev visst lite spak och avvaktande, såg säkert framför sig hur Polardörrens säljare blivit på smällen av en brädgådskille. Thomas, som inser att Piteå kanske inte är så stort, berättar genast att han inte är pappa till barnet utan att detta är ett skämt av modell större.

Detta tycker jag är humor. Även Johan blev glad när jag kom hem med en och en halv tårta som smakade smaskens. Inte så lätt att återberätta denna episod i skrift, men jag vill bara understryka att skämt som detta är i en klass för sig. Åter igen, humor. Dessutom har avsändaren till tårtorna också sagt att om vi döper barnet till Sören, förutsatt att det blir en pojke, kommer personen i fråga att betala varenda blöja som konsumeras under det första året. Han vill även bli gudfar. Vi får nog tänka över detta.


Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Ahhh den hymårr!! Jag skrattade länge efter denna berättelse, och ja, Krut Sören Olofsson, Why not?? Det kan vara värt det, har inte Johan börjat kolla upp priserna på blöjor, fatta vad ni sparar om mr Ansvar tar notan för alla blöjor... ;)

2009-08-15 @ 08:19:04
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, Johanna, du har helt rätt. Kollade igår om Krut var ett ovanligt namn i din namnbok, men icke det. Men som andranamn är Sören värt att ta i beaktning. Behöver inte jag ta ut så många dagar första året för att finansiera blöjbytena...

2009-08-15 @ 08:58:28
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Lisa

Lätt det roligaste! Bara komma på det! Hahaha. Haha. Ha....

2009-08-15 @ 12:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0